maandag 8 oktober 2012

Ik zie, ik zie spel zelfmaken





Ja, ik ben niet de aller snelste... ik weet het. Maar ik heb dus vorige week de site Pinterest ontdekt..
Geweldig, allemaal leuke foto's, leuke ideeën en heel veel leuke bloggers.
Zo vond ik ook het volgende blog : http://brandyscrafts.blogspot.com.au/2011/02/dry-erase-i-spy-bag-tutorial.html.

Een engelstalige doe-het-zelf blog over het maken van ikzie ikzie tassen. Uit een lapje stof, een stuk vinyl (in haar geval een verpakking van haar nieuwe douchegordijn), rijst en kleine voorwerpjes, maakt ze een geweldig educatief spel.
De voorwerpjes heeft ze eerst gefotografeerd op een wit papier en dit geplastificeerd. Hierdoor kan het met whiteboard stiften beschreven worden en weer schoon geveegd.

Op de achterzijde van de ikzie ikzie tas, heeft ze een zak genaaid waar deze kaart en stift in op geborgen kan, zo houd je het spel mooi bij elkaar.

Neem eens een kijkje en maak het. Uw kind zal zich er zeker heerlijk mee vermaken.
Goed voor de concentratie en het sorteren, maar ook voor taal ontwikkeling. Benoem wat je ziet en waarvoor gebruik je het voorwerp? etc.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten